First Day - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Katja Maassen - WaarBenJij.nu First Day - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Katja Maassen - WaarBenJij.nu

First Day

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg Katja

29 Augustus 2014 | Malawi, Lilongwe

Daar stond ie dan, gelukkig! Mijn kleine Afrikaanse vriend en taxichauffeur, Andrew. Ik zag gelijk zijn groene blaadje met; 'Friendly Gecko House, (Help2kids) erop. En mijn besef van deze twee maanden is eindelijk gekomen! Het was op het moment dat we uit het vliegtuig liepen en het vliegveld wilden binnenstappen. We moesten in een rij gaan staan, en een man richtte bij elk persoon een soort wit pistool achtig voorwerp tegen het voorhoofd. Ergens dacht ik dat hij ons een rode hindoe stip ging geven, maar dat is volgens mij alleen in Azië zo.. Maar later bedacht ik me, dat het misschien wel een mega moderne thermometer was ofzo, want er stond een bordje met gezondsheidscheck erop. Is toch wel heel erg anders dan in Nederland..
Maargoed, toen was het tijd om met Andrew mijn boodschappen voor komende week te doen (ik moet namelijk elke avond zelf koken, wat een feestje). Andrew is echt een gevaar op de weg, hij rijdt 100 km/u waar je maar 50 mag, en als er kindjes op de weglopen toetert hij net zo lang tot ze aan de kant gaan zonder vaart te minderen. Nadat ik bij de Meatshop, meat heb gekocht en bij de vegetable shop, vegetables, reden we verder richting het Guesthouse. Er stonden wat jongetjes langs de weg te zwaaien met een soort stok met daaraan zwarte latjes. Ik dacht dat ze seinden voor een lift. Totdat Andrew stopte bij 1 van die gasten, hij mijn raampje opendeed, want die jongen met de stok stond aan mijn kant, en die jongen die stok naar binnen stak.... 10 in de zon gedroogde dooie muizen hingen eraan!!!! Aaaaawwwh wat was dat vies zeg.
Toen ik eindelijk hier in het huis aankwam, was iedereen super aardig, er zijn 5 meisjes en 2 jongens. Duitsland, Engeland, Israël ze komen overal vandaan. Maar wat helemaal mooi is, is dat er dit weekend een festival is op het strand hier een uurtje lopen vandaan. Goede timing!
Verder hebben 3 van de 5 meisjes een soort dreadlocks laten zetten, en ze vinden dat ik dat ook moet doen. Daar ga ik eerst maar even over nadenken...

Liefs Katja

  • 29 Augustus 2014 - 16:01

    Belle:

    Kastie wat leuk!! Klinkt heerlijk, nu lekker genieten lief! X!

  • 29 Augustus 2014 - 16:11

    Jordan:

    Haha gelukkig dat je goed bent aangekomen!
    Waarom nam je niet ff lekker een hapje?

  • 30 Augustus 2014 - 14:42

    Otje:

    Doen! Die dreadlocks!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Malawi

Vrijwilligerswerk in een weeshuis.

Recente Reisverslagen:

25 September 2014

Laatste dagen in Malawi, Lifuwu

22 September 2014

Cape Maclair, amazing weekend

18 September 2014

Salima Shopping

16 September 2014

Hippo's en rode wijn

14 September 2014

Buffet
Katja

Ik ga vrijwilligerswerk doen voor weeskindjes in Afrika, 1 maand in Malawi en 1 maand in Tanzania.

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 10342

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 28 Oktober 2014

Tanzania

28 Augustus 2014 - 27 September 2014

Malawi

Landen bezocht: