Myanmar - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Katja Maassen - WaarBenJij.nu Myanmar - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Katja Maassen - WaarBenJij.nu

Myanmar

Blijf op de hoogte en volg Katja

10 Maart 2015 | Thailand, Chiang Mai

Hierbij even een update over onze tijd in Myanmar! We zijn er ruim 2 weken geweest. We vlogen op Yangon, de hoofdstad van Myanmar, met een mini vliegtuigje met maar 20 mensen erin. Op het vliegveld verliep alles heel soepeltjes, maar we hadden 1 probleem: we konden geen geld pinnen met onze pinpas. Gelukkig had Ot een creditcard mee zodat we toch iets van geld hadden. Gelukkig zou Carlijn de volgende dag komen, dus die kon pasjes en dollars meenemen voor ons. We kwamen er al snel achter dat dit niet onze favoriete stad is. Het stinkt op elke hoek, het is er heel smerig, er lopen ratten langs je voeten en de mensen staren je aan alsof ze nog nooit een blanke hebben gezien! Wat voor sommige waarschijnlijk ook waar is, aangezien de grenzen pas een paar jaar open zijn voor toeristen. In Yangon is Char heel erg ziek geworden, daarna volgde Ot in Bagan, en Carlijn en ikzelf kwamen erna. We voelden ons echt verschrikkelijk! Gelukkig duurde het bij iedereen maar 1/2 dagen en hebben we toch nog van alles kunnen genieten! Bagan staat bekend om haar tempels, er staan er meer dan 3000! We hebben een E-bike gehuurd en hebben er veel bezocht. Er is 1 hele grote tempel waar iedereen naartoe gaat om de zonsopgang te zien. Wij hebben een tempel opgezocht die schuin achter de grote lag. Wij hadden met z'n viertjes gewoon een persoonlijke tempel, dus we zaten niet tussen de irritante chinezen. Dat moment vergeet ik nooit meer. Met al die tempels en alle hete luchtballonnen die je ziet in het ochtendlicht! We hebben 14 uur lang op een boot gezeten richting Mandalay. Gelukkig was die boot heel stabiel en het was op een rivier dus niemand is zeeziek geworden. We kregen een welkomstdrankje van ons guesthouse en er werd voor morgen gelijk een city Tour voor ons geregeld. Die Tour was niet heel boeiend, we hebben veel tempels bezocht, maar de monastry was wel vet. Er woonden 1000 monniken, die elke ochtend in de rij moeten gaan staan om hun ontbijt in ontvangst te nemen. Er kwam geen einde aan die rij monniken! Daarna namen we de nachtbus naar Inle Lake. Daar zijn we naar hot springs geweest en naar een wijnproeverij ,op een heuvel met prachtig uitzicht hebben we ( redelijk) lekkere wijn gedronken. We hebben daar twee jongens ontmoet, Joris en Joris uit Brabant, waarmee we de volgende dag mee op een vissersbootje hebben gezeten en een Tour op het meer mee hebben gedaan. We hebben zilver en ijzer smeden gezien, hoe de boten worden gemaakt en de sigaren en kleding. In de avond namen we een bus naar yangon, dat duurde 12 uur. Vanaf daar moesten we nog eens 4 uur in een lokale bus, de ergste bus rit tot nu toe, en daarna nog eens met een taxi 1,5 uur tot we op het strand waren. Daar hebben we onze laatste dagen doorgebracht. Het was lang niet zo'n mooi strand als dat we gezien hebben in Thailand maar het was wel heel lekker! Het was echt een interessant en mooi land en Bagan zal ik nooit vergeten! Toch waren we erg blij toen we gister weer in Chiang Mai aankwamen en we lekkere mango's konden eten en massages konden halen bij de schattige vrouwtjes die vriendelijk naar je lachen!
Over een uur worden we opgehaald en dan gaan we alweer naar onze 4e bestemming; Laos! Ik ben benieuwd !