reizen reizen reizen - Reisverslag uit Sri Phum, Thailand van Katja Maassen - WaarBenJij.nu reizen reizen reizen - Reisverslag uit Sri Phum, Thailand van Katja Maassen - WaarBenJij.nu

reizen reizen reizen

Blijf op de hoogte en volg Katja

09 Februari 2015 | Thailand, Sri Phum

Oke, we wisten dat het lang zou duren voordat we van Siem reap, Cambodja, in Chang Mai, Thailand, zouden aankomen maar, ZO lang...
De pick-up vanuit Siem reap zou ons om 07:30 oppikken. De man van de receptie had ons de eerste dag verteld dat het ontbijt vanaf 07:00 zou zijn, dus om 07:00 wilden wij omelet met toast bestellen, maar blijkbaar begon het ontbijt pas 07:30. Helaas. Dus wij wachten wachten.. Kwam onze pick-up pas om 08:30, een uur later dus. En hadden we achteraf makkelijk kunnen ontbijten. In de minivan zaten 2 gasten die we met uitgaan hadden ontmoet, we komen steeds iedereen weer ergens tegen dat is wel leuk. De bus vertrok uiteindelijk om 09:00 en we kwamen om 18:00 aan. We hebben er dus 9 uur over gedaan. En wat een reis was het. Gelukkig was er weer een flatscreen met een gekke film erop. En de oude vrouw naast ons zat schuin op haar stoel de hele bus rit ons aan te staren. Heel ongemakkelijk word je daar van kan ik je vertellen. Toen die vrouw uitstapte kwam er een andere vrouw met een jongetje voor in de plaats. Opeens trok de vrouw de broek van het jongetje uit, hield het jongetje tussen haar benen, met een plastic zak onder zijn billen zodat hij z'n behoefte kon doen. Godzijdank hoefde het jongetje niet. Het duurde een tijdje voordat onze slappe lach over was. Maar daarna sloeg de stemming om, want we hadden inmiddels nog steeds niks gegeten, en dat kan Katja niet zo goed handelen, en gelukkig Ot ook niet echt. Rond half 3 was ons ontbijt chips. Mmm.
Het was heel fijn dat onze paspoorten + visum netjes in het guesthouse lagen. We hebben gelijk voor de volgende avond een nachtbus geboekt naar Bangkok. In deze ' hotelbus' zouden we bedden hebben waar we lekker in konden slapen en wakker zouden worden op de grens naar Thailand. Toen we dus in de avond rond 20:00 de bus instapten, konden we onze lach niet inhouden. De 2 ' bedden' samen waren 1 bij 1,5 meter. En we hebben het beneden bed, dus we zaten echt in een hokje gepropt. Wat een ervaring. We maakten een paar plaspauzes maar toen we om 05:00 weer stopten dachten we, lekker verder slapen ik hoef er niet uit. Totdat we wakker gemaakt werden door een man die met een zaklamp in ons gezicht scheen; hello, Bangkok? Wij; uh yes. ' yes yes border gogo '. Bleek dat iedereen al uit de bus was, met bagage en al en dat we op de grens waren. Als die man ons niet ontdekt had in ons hokje waren we gewoon weer terug naar phnom penh gereden! Echt een goede actie van ons. En gelukkig ging de border pas open om 06:00 dus konden we nog een uur in de kou buiten wachten. Na alle rijen, chinezen die voordrongen, en veel wachten, gingen we in een minivan om 07:50 weer verder. We zouden in Bangkok op Khao San road afgezet worden, precies waar we wilden. Het zou nog 5 uur duren. Toen we in Bangkok aankwamen wilden de chauffeur ons zomaar ergens droppen. Nee zeiden wij, we hadden afgesproken, en op de folder stond, dat we in Khoa San Road afgezet zouden worden. ' no, here' zei de geïrriteerde man. Uiteindelijk na een discussie ' yes no yes no'. Stopte hij gewoon en begon hij onze tassen uit te laden. Wij zaten op de achterbank en ik kon mijn tas vastpakken. Toen zei ik tegen hem dat als hij ons daar niet af zou zetten, dat we de company zouden bellen dat hij z'n werk niet goed deed en dat hij ontslagen zou worden. ( Beetje overdreven misschien maar wij waren een beetje klaar met deze vent) Toen schreeuwde die vent; ' hoooooow!' Hij balde z'n vuist en haalde hij uit naar mij, gelukkig stond hij veel te ver om me überhaupt te raken, riep heel hard ' fack you!' En gooide ot d'r tas terug in de auto. We keken elkaar echt in shock aan. Wat een gekke vent! Eigenlijk wilden we toen gelijk uitstappen maarja dan zouden we toegeven en dat nooit! Toen dropte hij ons bij het office van die buscompany. Daar hebben we gelijk het verhaal van deze man verteld en dat is gelijk doorgebeld naar een manager. Daarna kwam er een andere bus die ons netjes afzette op de juiste plek.
We wilden gelijk een ticket boeken voor de nachttrein nog voor die avond maar die zat al vol dus hebben we een bus geboekt. Voor 400 baht per persoon. Toen we op de bus stonden te wachten, hoorden we van een koppel dat naar zo'n tourist information office was geweest, en voor deze bus 1200 baht per persoon hadden betaald! We reden om 18:30 weg en kwamen om 05:00 aan in Chang mai, we werden gedropt op een tankstation. Daar stonden auto's die ons voor 100 baht naar ons guesthouse zouden brengen, maar we werden weer gedropt en moesten verder met een tuktuk. We hadden al geboekt voor een guesthouse de 11e voor als Char er is, maar nog niet voor de 9e en 10e. Maar we zijn naar dit guesthouse gegaan in de hoop dat er plek was. Het was natuurlijk doodstil iedereen lag te slapen, dus zijn we op een bank voor de receptie gecrasht. Om 07:30 checkten er 2 jongens uit en om 08;00 konden we EINDELIJK in een bed slapen, die echt zo hard als steen is, maar dat maakte op dat moment niet uit. We hebben geslapen tot 12:00 en hebben eindelijk, na 2 dagen kunnen douchen en tanden poetsen! En de douche was zelfs warm! Wat een luxe! Daarna hebben we heel lekker ontbeten. De mensen zijn hier onwijs aardig, dus dat maakt dat gedoe met die taxichauffeur helemaal goed. Het voelt zo goed eindelijk hier, na 37 u in de bus, te zijn! We hebben gelijk allemaal plannen voor aankomende dagen. Morgen hebben we een quad-tocht geboekt door de jungle en op een berg met gaaf uitzicht van 3 uur. De 11 de komt char aan dus dan kan ze even bijkomen van de reis. En de dagen erna doen we een 3 day trekking Tour, waaronder een olifantentocht en rafting valt. Zo veel zin in!!!! Dat maakt al dat reizen helemaal goed. Wat hebben we een zwaar leven...