Ankor Wat - Reisverslag uit Phumĭ Ta Phŭl, Cambodja van Katja Maassen - WaarBenJij.nu Ankor Wat - Reisverslag uit Phumĭ Ta Phŭl, Cambodja van Katja Maassen - WaarBenJij.nu

Ankor Wat

Blijf op de hoogte en volg Katja

05 Februari 2015 | Cambodja, Phumĭ Ta Phŭl

Hello!

We zitten hier in Seam Riep. De eerste dag hebben we de ' small tour' gedaan, met de bekendste tempels. Ik zou eerlijk gezegd de namen niet meer weten, maar we werden om 05:00 in de ochtend opgehaald om de zonsopgang te zien bij Angkor Wat, de grootste tempel. We liepen erheen met 100 den andere mensen in het donker met zaklampen. We gingen zitten op de grond en zagen de lucht steeds lichter worden met hele mooie kleuren. Echt heel gaaf om te zien. Alleen jammer van al die andere mensen, die recht voor je neus gaan staan. Daar heb ik niet zo veel last van maar Ot ergerde zich heel erg. We hebben ook een hele erge hekel gekregen deze dagen aan Chinezen. We noemen eigenlijk ' al dat soort mensen' chinezen want het verschil zien we niet. Maar ze denken echt dat ze een superieur ras zijn, overal voor mogen, ze zijn arrogant, en ze staren je echt heel ongegeneerd aan. En dan al die foto's met die belachelijke poses.... Echt heel geestig om te zien. En om ze na te doen! We hebben ons heel erg vermaakt met net zulke gekke foto's te maken als die Chinezen.
De tempels zijn echt heel mooi. In Bangkok hebben we ook tempels gezien maar die zijn goud met rood en dit vinden we echt 100 keer mooier. Gewoon van steen en gemaakt in de 13e eeuw. Maar omdat wij gewoon geen cultuur mensen zijn, waren we rond 11 uur er al weer klaar mee, en dat mocht ook wel, we waren dus al 6 uur bezig.
We hebben in ons straatje een schoenen winkel ontdekt en we keken onze ogen uit. De volgende ochtend hebben we alletwee gelijk een paar gekocht, een kadootje aan ons zelf. Daarna hebben we de ' big tour' gedaan die ook echt heel gaaf was om te doen. In de avond hadden we afgesproken met een meisje, Roberta, dat een vriendin is van Marjolein, die weer bevriend is met Ot. Marjolein had gezegd dat Roberta hier vrijwilligerswerk deed dus hadden we haar een berichtje gestuurd. In de avond hebben we met haar gegeten. We waren benieuwd naar d'r , maar ze was heel aardig en we hebben heerlijk gegeten. Uit een impuls hadden we een fles wijn besteld. Grootste fout ever natuurlijk. Zo zuur , echt niet normaal. Pap, ik houd het hier bij het bier voortaan! Daarna hebben we een heerlijk ijsje gehaald en ging Roberta naar bed, die moest de volgende dag om 06:45 weer op. Wij zijn toen cocktails gaan drinken op de bekende ' pub street'. En ik weet niet wat het is, maar er kwam weer een man, zeker in de 40, naar ons toe om een drankje aan te bieden. Hij betaalde shotjes voor ons, en erna zelfs een bucket, ' want jullie zijn arme backpackers en ik wil dit jullie aanbieden' . Oke heel aardig, maar wel een beetje een gekke vent. Gelukkig ging die al snel andere vrienden zoeken , en konden wij genieten van ons gratis drankje. We kwamen ook nog heel toevallig een jongen tegen uit KoChang, Thailand! Net als op Kao San Road in Bangkok, stond iedereen na een paar uurtjes op straat te dansen. Maar er was 1 oude vent , die van die gekke tai chi bewegingen stond te maken. Dus ik ging erachter staan en hem na doen ( onze hele avond bestond denk ik uit het nadoen van gekke dansbewegingen van mensen, echt een aanrader, je lacht je suf) , binnen no time stonden we in een groep van 30 mensen deze vent na te doen, met kreten en al. Het was echt een hele leuke avond!
Morgen nemen we de bus terug naar Phnom Penh, om onze paspoorten op te halen, en na een nachtje gaan we gelijk door naar Bangkok. Van daaruit nemen we de nachttrein naar Chang Mai.

Liefs Katja

• 05 Februari 2015 - 16:38

Jaap En Ria:

Gelukkig hebben we hier beter wijn!!!