Festival - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Katja Maassen - WaarBenJij.nu Festival - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Katja Maassen - WaarBenJij.nu

Festival

Door: Katja

Blijf op de hoogte en volg Katja

30 Augustus 2014 | Malawi, Lilongwe

Gister zijn we naar het festival geweest. Het zou een uur duren om er te komen te voet, maar mij werd beloofd dat het een mooie strand route was. Het begin was inderdaad erg mooi, de zon ging net onder (18:00) en het water leek wel paars. Daarna kwamen we bij kleine rotsweggetjes langs een dorpje. Daarna moesten we een heel stuk klimmen voordat we op een zandweg kwamen. Aan het eind van deze weg stond een grote poort , en ging de weg over in asfalt. Hier was het resort waar het festival zou plaatsvinden. 1 van de andere vrijwilligsters had contact gehad met de organisator van het festival en zou ons korting geven op de kaartjes omdat we vrijwilligers zijn. Alleen nam deze man niet op en de bewakers lieten ons niet naar binnen. Na heeeeel veel bellen en wachten en nog meer wachten kwam eindelijk de organisator naar ons toe, en konden we na 1.5 u eindelijk naar binnen. Het was inmiddels helemaal donker geworden, dat is hier heel snel. Er was 1 podium waar allemaal leuke Afrikaanse bandjes speelden en een barretje waar je je drankje kon halen. Het was een super leuke avond, behalve dat we moesten wachten tot de zon opkwam omdat het te gevaarlijk en waarschijnlijk ook onmogelijk was om de weg terug te vinden in het donker. Om 04:00 speelde de band het laatste liedje en was er nog een box met leuke muziek. Maar na een avond weinig slapen in het vliegtuig, heel de avond dansen en dus weer geen slaap was ik helemaal kapot. We zijn gaan zitten op het strand, in slaap gevallen en om 05:30 was het eindelijk licht en konden we beginnen aan de meeeeeega lange en zware terugtocht. Tijdens deze tocht stonden we opeens op 5 meter afstand van een baviaan. Jeetje wat zijn die beesten enorm groot en eng. ( Ik snap je angst nu helemaal mam!!!) Gelukkig liep die na even nieuwsgierig naar ons gekeken te hebben snel door. Ik ben gaan douchen, en op het moment dat ik mn bed raakte, viel ik in slaap. Een uurtje later werd ik wakker van de heerlijke geur van pannekoeken. Na het ontbijt ben ik weer gaan slapen. Ik ben nu weer een beetje bijgekomen. Maar ik heb morgen ook nog, want maandag gaat het project echt beginnen!

  • 30 Augustus 2014 - 18:25

    Ria En Jaap :

    Wat een belevenis die twee dagen,wij kunnen begrijpen dat je erg moe was.Na een lange vlucht en allemaal nieuwe indrukken.Maar geniet maar, want straks maandag begint het voor je.Heel veel lieve groeten voor jou. En bedankt voor deze mailtjes, Veel liefs van ons Ria en Jaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Malawi

Vrijwilligerswerk in een weeshuis.

Recente Reisverslagen:

25 September 2014

Laatste dagen in Malawi, Lifuwu

22 September 2014

Cape Maclair, amazing weekend

18 September 2014

Salima Shopping

16 September 2014

Hippo's en rode wijn

14 September 2014

Buffet
Katja

Ik ga vrijwilligerswerk doen voor weeskindjes in Afrika, 1 maand in Malawi en 1 maand in Tanzania.

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 10324

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 28 Oktober 2014

Tanzania

28 Augustus 2014 - 27 September 2014

Malawi

Landen bezocht: