jungletocht en bioluminesence plankton - Reisverslag uit Kaôh Khteăh, Cambodja van Katja Maassen - WaarBenJij.nu jungletocht en bioluminesence plankton - Reisverslag uit Kaôh Khteăh, Cambodja van Katja Maassen - WaarBenJij.nu

jungletocht en bioluminesence plankton

Blijf op de hoogte en volg Katja

26 Januari 2015 | Cambodja, Kaôh Khteăh

Heeeeeey.
Het eerste guesthouse in Phnom Penh was niet zo'n feestje, veel jonge Thaise vrouwtjes met oude westerse mannen, iel! Daarom zijn we volgende dag gelijk verhuisd naar Mad Monkeys, een welbekend backpackers guesthouse met dorm rooms, waar je met meerdere mensen in slaapt. Nou dat was echt lachen, we kwamen in die dorm en ontmoetten en meisje uit de US, die elke keer als we terugkwamen in de dorm, op bed lag. Die deed niks anders dan op bed liggen. Maar ze hield vol dat dit een geweldige stad is en dat ze echt echt veel heeft ondernomen. Nou wij hebben ook veel ondernomen, eerst de killingfields en de gevangenis. Het was heel heftig en we kwamen er bijna depressief weer uit. Google het maar of ga er zelf heen, echt verschrikkelijk wat daar gebeurd is.
De tweede dag was precies het tegenovergestelde van de eerste dag. We hebben veel geld uitgegeven aan de saaiste dingen die ik ooit heb gezien. 1) wat phnom, een tempel. Trap op, tempel gezien, trap af. Kostte ons 6 minuut 13 en dat vonden wij al lang. 2) het national museum. Het saaiste museum waar ik ooit ben geweest, alle beelden misten iets, een hoofd een been een arm of een voet. En toen ik een steen zag liggen met de inhoudelijke beschrijving : 'brick' ernaast, waren ot en ik het erover eens dat we geen museum mensen zijn. 3) Royal palace, dat was nog het minst erg van de 3, omdat we daar tenminste een half uur rond moesten lopen langs de mega gebouwen voordat we bij de uitgang waren dus daar deden we tenminste nog iets. Aangezien we pas 11 februari in Thailand moeten zijn hebben we de tijd hier in Cambodja. Dus bedachten we ons, waarom niet nog even wat strand pakken. Dus zijn we 20 januari naar Sinahoukville gegaan. Om 06;30 werden we opgehaald met een minivan die ons naar een grote bus bracht. Ten eerste was het denk ik min tien in de bus. De airco stond ziek hoog. Ik vroeg nog netjes of die uit kon, de bus chauffeur knikt maar deed er natuurlijk niks aan. Toen we ons in onze stoel genesteld hadden, klaar om bij te slapen van deze slapeloze nacht. ( nadeel van in een dorm slapen is al die lawaaierige mensen die om het uur snachts binnen komen). Maar wat is er leuker dan om 07;00 s ochtends ziek hard cambiaanse karaoke op te zetten?! Ja dat dacht ik ook! Niks! Dus heel de bus heeft meegelald met de schreeuw muziek, ot en ik waren naast een ander stel de enige blanken. Na twee uur switchten ze over naar een comedy serie met vechtende mannen en schreeuwden vrouwen, ook heel gezellig! EINDELIJK waren we er, en konden we een guesthouse zoeken. Nou het is hier echt een party paradijs. Happy hour, bier voor 25 cent, ja we moeten er maar aan geloven, en leren bier drinken. De eerste avond, begonnen we, leverden we onze vouchers in van het guesthouse en kregen we twee biertjes. Toen zijn we bij dat happy hour nog wat biertjes gaan drinken. Toen waren we er klaar mee en wilden we een cocktail halen, ook met gratis voucher. Stonden we net aan de bar , om een mojito te bestellen, komt de barman naar ons toe; ja die man wil jullie een biertje aanbieden. Ja dat kunnen we niet afslaan natuurlijk. Dus wij deze vent, denk dat hij 40 jaar was, bedanken en proosten. Maar toen hij zei ja we gaan nog een biertje halen verderop zien jullie zo, gooiden we het bier snel weg en genoten we van onze cocktails. Met onze cocktail in onze hand liepen we een andere bar binnen , ja hoor stond die vent er weer, met twee biertjes in z'n hand; ' ja waar bleven jullie nou ze worden warm'. Daarna hebben we ook nog beerpong gespeeld dus we zijn helemaal into het bier....
Hier zijn we een groep tegengekomen die we in Koh Chang hadden ontmoet dus dat was wel leuk, en we kwamen ze weer tegen in Ko Rong, een eiland naast Sihanoukville. Er lopen daar waterbuffels , die alles meezeulen, omdat het eiland pas net ontdekt is en er zijn nog geen wegen, dus die beesten vervoeren alles. Maar we hoorden dus van 1 van die gasten van die groep dat ze lagen te zonnen en dat er een buffel aan kwam rennen die zo met zijn Hoorn een meisje d'r wang had doorboord en d'r gezicht open had gereten. Heel ziek. Maar toen wij er 1 tegenkwamen, zat er een Thais jongetje van een jaar of 7 op z'n rug, dus misschien was die andere buffel wel opgejaagd of iets...
Verder hebben we op het eiland een jungletocht van een uur gemaakt, om bij een heel mooi tropisch strand te komen. We hebben gezweet op plekken waarvan we niet wisten dat je kon zweten. Het leek of we net onder de douche vandaan kwamen, ik moet ECHT gaan sporten als ik terug ben. Maar het was echt heel vet, heel steil van rotsen af en alles was heel dicht begroeid. Gister zijn we om 19:00 Ij het pikkedonker met een bootje naar een eiland gevaren om 'bioluminesence plankton' te bekijken. We hoorden dat dat mega vet was. We wisten niet wat we moesten verwachten, gloeiend water of iets? Dus toen die man het anker in de zee gooide en zei; this is it, keken we elkaar wel even aan. Maar toen we in het zwarte water lagen met onze duikbril op, zagen we het. Als je met je armen en benen bewoog zag je heel veel piepkleine lichtgevende puntjes. Het was echt heel vet maar wel een beetje eng zo in het donker.
Ik zit dit nu te schrijven in een guesthouse in otres beach, waarschijnlijk met een voedsel vergiftiging. Ik heb al pillen er tegen, dus het gaat straks alleen maar beter worden, hoop ik tenminste.